Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea și-a desemnat câștigătorii

Pai despreFestivalul de Teatru Scurt, ediția a XX-a, și-a desemnat câștigătorii duminică seara. Selecționerul producțiilor din concurs a fost criticul de teatru Ion Parhon. Din juriu au făcut parte Maria Zărnescu (critic de teatru, prof. asoc. UNATC), Elisabeta Pop (critic de teatru), Mircea M. Ionescu (dramaturg), Adi Carauleanu (actor și director artistic aș Teatrului Național Vasile Alecsandri, Iași), președinte fiind Alexa Visarion (regizor și scenarist).

În vederea acordării premiilor, juriul a propus următoarele nominalizări:

Categoria cel mai bun spectacol:

1.TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2.ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3.ZIC ZAC, un spectacol de Andrea Gavriliu rezemată de Ștefan Lupu, spectacol independent București

Categoria cea mai bună regie:

1.Gianina Cărbunariu, TIPOGRAFIC MAJUSCUL, un spectacol de Gianina Cărbunariu – o coproducție dramAcum și Festivalul Internațional de Teatru de la Nitra, Slovacia, în parteneriat cu Teatrul Odeon, București

2.Bobi Pricop, PROFU’ DE RELIGIE, de Mihaela Michailov, regia artistică Bobi Pricop – Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova

3.Theodor Cristian Popescu, PANICĂ (TREI BĂRBAȚI PE PUNCTUL DE-A CEDA PSIHIC), de Mika Myllyaho, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Nottara, București

Categoria cea mai bună scenografie:

1.Cosmin Ardeleanu/ CANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2.Roxana Ionescu/ ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte – Teatrul Regina Maria, Oradea

3.Mihai Păcurar/ PERPLEX, de Marius von Mayenburg, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Arad

Categoria cel mai bun actor:

1. Lari Georgescu, POEZIA VISULUI, de Miriam Răducanu, după textele lui Emil Botta, regia artistică Miriam Răducanu – Teatrul „Unteatru”, București

2.Marcel Iureș ,PĂI… DESPRE CE VORBIM NOI AICI, DOMNULE?, de Cătălin Ștefănescu, adaptare după romanul „Moromeții” de Marin Preda, regia artistică Alexandru Dabija – Teatrul Act București

3.George Mihăiță, PĂI… DESPRE CE VORBIM NOI AICI, DOMNULE?, de Cătălin Ștefănescu, adaptare după romanul „Moromeții” de Marin Preda, regia artistică Alexandru Dabija – Teatrul Act București

Categoria cea mai bună actriță:

1.Ioana Dragoș-Gajdo CANCUN, de Jordi Galcerán, regia artistică Theodor Cristian Popescu – Teatrul Regina Maria, Oradea

2.Anca Hanu, AMALIA RESPIRĂ ADÂNC, de Alina Nelega, regia artistică Tudor Lucanu – Teatrul Național „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca

3.Eliza Noemi Judeu, CĂLIN (POVESTEA MODERNĂ), dramaturgie de Hannah Wolf și Horia Suru, inspirat din „Wunschkonzert” de Franz Xaver Kroetz și din „Călin (file din poveste)”, de Mihai Eminescu, regia artistică Horia Suru

În final, juriul a desemnat câștigătorii:

 Cel mai bun spectacol:

ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL HAMLET

 Cea mai buna regie:

Ex aequo- Gianina Cărbunariu și Bobi Pricop

Cea mai bună scenografie:

Roxana Ionescu

 Cel mai bun actor:

ex aequo- Marcel Iureș și George Mihăiță

 Cea mai bună actriță:

Anca Hanu

Premiul special al juriului i s-a acordat lui Theodor Cristian Popescu pentru regia spectacolelor Cancun– Teatrul Regina Maria Oradea, Panica– Teatrul Nottara București și Perplex, Teatrul Clasic Ioan Slavici, Arad.

Juriul a acordat și un premiu de excelență spectacolului PĂI… DESPRE CE VORBIM NOI AICI, DOMNULE?, de Cătălin Ștefănescu, adaptare după romanul „Moromeții” de Marin Preda, regia artistică Alexandru Dabija – Teatrul Act București

Concursul de creație dramatică a fost câștigat de Ionuț Buruiană, pentru scenariul intitulat „Fumezi?”, comedie într-un singur act.

Singurul element impus în cadrul concursului de creație dramatică este cel formal, cerut de rigorile teatrului scurt. În accepţiunea organizatorilor, piesa scurtă însumează maximum 25 de pagini (aproximativ 50 000 de caractere fără spaţii), iar montarea ei nu depăşeşte 90 de minute, fără pauză.

Textul câştigător va fi publicat în Revista „Familia” şi va fi transmis electronic tuturor teatrelor din ţară, cu recomandări speciale din partea Teatrului Regina Maria.

 

Print

2 Comentarii

  1. Curios 29/09/2014
  2. Teatrul Regina Maria 04/10/2014

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.