Teatrul, motor al turismului în Marea Britanie

yorick_352x256-300x218Teatrul atrage în Marea Britanie de două ori mai mulți turiști decât evenimentele sportive, titrează cunoscuta publicație „The Stage“, dând publicității rezultatele unei cercetări recente efectuate de VisitBritain. Cei mai mulți turiști străini care merg la teatru în Anglia (21%) vin din Statele Unite, pe locul al doilea situându-se australienii.

Deși nenumărați iubitori ai sporturilor de toate felurile ajung în Marea Britanie an de an pentru a vedea competiții de diverse genuri, meciuri și alte tipuri de evenimente sportive, numărul turiștilor care vin pentru a merge la un spectacol de teatru, operă sau balet este mai mare, chiar dublu. Potrivit raportului menționat, în jur de 2,8 milioane de turiști (14% din turiștii străini) se duc să vadă un spectacol în Anglia în fiecare an, numărul celor veniți pentru un eveniment sportiv live situându-se la 1,3 milioane (4% din turiștii străini).O preferință costisitoare pentru turiști și avantajoasă pentru gazde, care se reflectă în încasările din diverse sectoare naționale și este departe de a fi neglijabilă. Industria teatrală din Marea Britanie cunoaște situația, din ce în ce mai îmbucurătoare de la an la an, și pune în mișcare un amplu mecanism de marketing pentru ca venitul astfel rezultat să crească, iar turistului sosit din străinătate să-i fie din ce în ce mai greu să aleagă un singur spectacol.

Varietatea și vitalitatea teatrului britanic sunt arhicunoscute. Nimic nu-i lipsește acestei industrii care se confruntă și ea, în anii de criză, cu substanțiale diminuări de buget, care scoate artiștii în stradă, dar care, pe de altă parte, încurejează soluțiile neconvenționale, ca și în alte țări europene. Dincolo de teatrele de renume, care merg (și) pe pilot automat, adică se bazează pe capitalul simbolic acumulat, în ceea ce privește forța de a atrage spectatorii, există o mulțime de teatre mici și de centre de cercetare demne de tot interesul pentru turiștii străini, care le vizitează și de plăcere, și în interes de cercetare.

Sandie Dowie, chief executive la VisitBritain, compania care a realizat studiul, a explicat astfel puterea de atracție a teatrului, într-o țară în care viața sportivă este extrem de bogată și are un public numeros: „Vitalitatea teatrului nostru, fie că vorbim despre West End, fie că ne referim la principalele centre regionale, le asigură o vacanță minunată vizitatorilor din străinătate. În Marea Britanie poți vedea teatru experimental, pornind de la texte ale scriitorilor de azi, dar și musicaluri de tip blockbuster, nenumărate montări după Shakespeare, cu actori de renume internațional. Dacă-ți place teatrul, Marea Britanie este un loc minunat în care să te bucuri de el.“

Textierul Tim Rice, care a semnat textul musicalului „From Here to Eternity“, producție recentă de pe West End, susține că rezultatele studiului nu sunt deloc surprinzătoare. El a comentat astfel: „Teatrul nu este numai una dintre cele mai puternice produse de export de la noi. De el se bucură turiști din lumea întreagă când vin în Marea Britanie. Lucrez în industria musicalului de peste patruzeci de ani și am văzut că, de la „Jesus Christ Superstar“ (1971) la „From Here to Eternity“ (2013), numărul spectatorilor din străinătate a crescut amețitor, într-o asemenea măsură, încât acum turismul este un factor crucial pentru binele industriei teatrale de la noi.“

Și anul acesta a fost unul bun. Encore Tickets, agenție de bilete de pe West End, specializată în tranzacții internaționale, a raportat o creștere în vânzări de 20% în anul 2013. VisitBritain a anunțat că, după 2008, anul acesta a însemnat cea mai semnificativă creștere a numărului de turiști în Marea Britanie, care a atins 22 de milioane în primele opt luni ale lui 2013.

 

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.