Textele scrise de Marin Sorescu înaintea morții, în premieră mondială la Brooklyn Academy of Music

sorescuOpera compozitorului Michael Hersch, „On the Threshold of Winter”, a avut, premiera mondială la Brooklyn Academy of Music, BAM Fisher, Fishman Space pe 25 iunie, libretul scris de Michael Hersch fiind adaptat după „Puntea” / „The Bridge”, de Marin Sorescu, în traducerea în limba engleză de Adam J. Sorkin și Lidia Vianu.

Partitura a avut, în centrul ei, o voce de soprană, Ah Young Hong, și un ansamblu de opt instrumente, format din: Miranda Cuckson, vioară, Julia Bruskin, violoncel, Tara O’Connor, flaut, Arthur Sato, oboi, Vasko Dukovski, clarinet, Benjamin Fingland, clarinet bas, Matei Varga, pian, Matthew Gold, percuție.

Opera, regizată de Roger Brunyate și dirijată de Tito Muñoz, a avut două acte și a urmărit creația lui Marin Sorescu din ultima lui carte, „Puntea” / „The Bridge”.

Suferind de cancer aflat în ultimul stadiu, marele poet Marin Sorescu a scris aceste poeme într-un spital, în ultimele cinci săptămâni de viață. Creația muzicală și lirică deopotrivă este străbătută de expresia îndoielii și credinței în Dumnezeu.

https://www.youtube.com/watch?v=OGfQuKFSqdg

„Volumul poetului Marin Sorescu începe cu versurile scrise, în noiembrie 1996, de-a lungul a cinci săptămâni. Faptul că majoritatea poemelor sunt datate și inexorabilul sfârșit care îl apropie pe Marin Sorescu de moarte dau cărții întregi un aer de tablou medieval, ca și când am privi un dans al morții, văzut ca o procesiune de poeme scrise până în ultima clipă a vieții.”

În nota scrisă de regizorul Roger Brunyate ca preambul al caietului de sală la partitura operei compusă de Michael Hersch pentru „On the Threshold of Winter” se precizează că nu există pe paginile ce alcătuiesc partitura acestei opere niciun fel de indicație care să urmărească un scenariu, o anumită cale de apropiere a publicului sau interpreților de această creație. Singurul lucru care există este muzica lui Michael Hersch și cuvintele pe care le-a ales atunci când a „creat” un libret pornind de la ultimele poeme scrise de Marin Sorescu.

„La finalul premierei sala de la BAM Fisher, Fishman Space a aplaudat minunte în șir în picioare atât întregul spectacol, cât și pe realizatorii lui, de la compozitor, regizor, splendida soprană Ah Young Hong, instrumentiștii ce au cântat o partitura impresionantă și atât de dificilă, decorul simbolic și real totdată, o nouă creație în lumea muzicală a operei, care a fost comparată cu opera scrisă de Francis Poulenc, La voix humaine”, se arată într-un comunicat al ICR New York.

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.