Volumul „Reformele teatrului în secolul reînnoirii”, de George Banu, publicat la Editura Nemira în colecţia Yorick, a fost selecţionat la categoria Cea mai bună carte de teatru a anului 2011, pentru Premiile Uniunii Scriitorilor, alături de „Confort Freud” de Gellu Dorian, apărut la Editura Timpul, şi „Toate minţile tale”, de Vlad Zografi, apărut la Humanitas.
Juriul Uniunii Scriitorilor din România pentru nominalizări a fost alcătuit din Mircea A. Diaconu (Preşedinte), Lucian Alexiu, Iulian Boldea, Dan Mircea Cipariu, Sanda Cordoş.
O călătorie prin lumea regiei secolului XX, care începe cu o definire a acestei noi funcţii ce-şi trasa graniţele şi începea să-şi impună normele şi puterea, „Reformele teatrului în secolul reînnoirii” este o „poveste” în care cititorul parcurge un traseu aproape iniţiatic de la Stanislavski la lumea spectacolului românesc al perioadei în care George Banu, tânăr critic, încerca la Bucureşti – şi reuşea! – să se sincronizeze cu lumea teatrală a Occidentului în care avea să ajungă în curând. Lucrarea de doctorat pe care George Banu a scris-o înainte să plece din România şi pe care n-a apucat niciodată s-o publice, deşi manuscrisul a fost depus la acel moment la Editura Eminescu, apare acum, la aproape 40 de ani distanţă, în colecţia Yorick a Editurii Nemira, restituind o bucată smulsă din istoria criticii de teatru autohtone…
„Îmi place să mă recitesc cum am fost şi să mă recunosc cum sunt”, scrie George Banu. „Nimic nu e mai derizoriu decât tinereţea perpetuă! Nimic mai grotesc decât trădarea de sine! Entre-deux, cartea ce apare acum îmi permite să mă recunosc, fără să mă identific cu cel care am fost. Ea are şi meritul de a nu fi un text autobiografic, ci o exegeză teoretică traversată, ca un curent subteran, de energia personală a celui care eram! Îndrăznesc să sper că nu totul a dispărut.”