După o peregrinare de câteva luni, Teatrul Nottara s-a întors „acasă” într-o atmosferă de sărbătoare care poartă numele „Fest(in) pe Bulevard”, festival dedicat celor care i-au ajutat să-și recapete sediul de pe Bulevardul Magheru 20. Din seria evenimentelor care au celebrat întoarcerea a făcut parte și „FestiNUNTA cu surprize”, din după-amiaza zilei de sâmbătă, 15 octombrie, regizată de Mihai Lungeanu, la care a fost prezentă inclusiv o orchestră în fața teatrului menită să anime atmosfera de pe Magheru.
Timp de două ore, Teatrul Nottara și-a schimbat înfățișarea, astfel încât cine a avut drum prin fața clădirii cu bulină roșie nu a putut să nu-l observe. Covoare roșii se întindeau în fața trecătorilor, iar pe deasupra o boltă de baloane colorate se înălțase asemenea viței-de-vie toamna. Câteva băncuțe erau așezate în fața orchestrei, așa că spectatorii s-au oprit să mai asculte puțină muzică sau să se fotografieze la panourile care îi transformau rapid în personaje de epocă, în mire sau în mireasă, conform temei pe care a propus-o regizorul Mihai Lungeanu. Intenția organizatorilor a fost de a transforma spectatorii fideli în „nuntași”, mulțumindu-le astfel pentru sprijinul acordat de-a lungul celor șapte luni în care Teatrul Nottara s-a aflat în peregrinări din cauza bulinei roșii.
La început, trecătorii și-au făcut loc timizi printre doamnele în rochii somptuoase și cu pălării colorate, pe urmă au preferat să mai zăbovească la o fotografie. Un japonez în costum elegant s-a oprit în mijlocul bulevardului, vădit mirat și entuziasmat, apoi a mers cu spatele vreo câteva minute, fotografiind de zor cu telefonul sărbătoarea din stradă. Alți doi străini, englezi după accent, nu s-au putut abține și și-au făcut drum de două ori prin fața teatrului, căci mai rar te pomenești într-o altă epocă în miez de zi, cu tot cu muzică, voie bună și costume. „FestiNUNTA cu surprize” în mai puțin de jumătate de oră s-a transformat în atracție turistică, până când jurnaliștii au acaparat „terenul”.
De departe cel mai vesel și mai energic părea personalul teatrului, una dintre doamne declarând că se simte cu totul specială în rochia plină de voaluri și dantele. „Miresele” Teatrului Nottara nu au ratat niciun trecător, fiecare primind ziarul sau programul festivalului. Autobuzul cu numărul 783 prinsese roșu la semafor, iar o „nuntașă” în rochie verde, cu crinolină, a alergat, s-a ridicat pe vârfuri, a bătut în ușa de la cabina șoferului și l-a convins să deschidă și să primească un program cu „FestiNUNTA”. Privită din depărtare, scena părea ruptă dintr-un film românesc contemporan sau, cel puțin, ar fi meritat să rămână impregnată pentru posteritate.
„FestiNUNTA” nu s-a încheiat cu o ceremonie în adevăratul sens al cuvântului. Nu a venit un preot care să lege prin căsătorie două suflete pereche, ci un pompier s-a urcat pe scară și a dat jos bulina roșie ce indica risc seismic I, care le-a creat atât de multe probleme organizatorilor. Teatrul Nottara a fost „dezbulinat”, așa cum îi place directoarei Marinela Țepuș să spună, iar bulina roșie, care a stat atâția ani pe clădirea de pe Magheru a ajuns recuzită în spectacolul „Familie de artiști” regizat de Alexander Hausvater. Imediat ce victoria a fost asumată și sărbătorită cu o cupă de șampanie și confetti, muzicanții și-au strâns instrumentele, iar spectatorii au părăsit covorul roșu și au continuat petrecerea în foaierul teatrului, unde a fost vernisată expoziția de fotografie de teatru a artiștilor Maria Ștefănescu și Sorin Radu.
Evenimentul colorat la propriu, zgomotos și vesel a marcat încetarea unei lupte anevoioase. Cu nuntă sau fără, Teatrul Nottara e acasă și de acum încolo nu mai poartă bulină, nu mai e copilul pedepsit și trimis la colț, ci își așteaptă spectatorii în două săli frumoase și încărcate de istorie.
Oameni buni suntem la targul anual din Soho sau Bucuresti(nu conteaza)unde cersatorii cersesc,hotii (a nu se intelege politicii,mare atentie)fura,curvele curvesc,tinerii se indragostesc si se casatoresc,artistii sunt liberi in a se exprima fara intrusi care sa le distruga poezia,ciorba se mananca cu furculita,ecc.Totul pentru ca am vrut sa ne autodistrugem,spun actorii strazii,dar nu este nimic, va facem sa iesiti de la acest spectacol in buzunar ,de data aceasta, cu o morala edificatoare!Si cine nu are de gand sa se pocaiasca ,se va ineca in ceva gelatinos!
Da domnilor, e Brecht curat Brecht, si daca vreti este Opera de trei paralele!
Cand se va trage cortina din nou in sala Teatrului Notara, iar actorii vor fi aplaudati pe merit, faceti-o cu delicatete si tact ca de la Brecht ajungem la Bacovia ,si s-ar putea sa ne prabusim cu umor!
Rectific pentru ca nu sunt o ignoranta asa de mare,sunt una mai mica :OPERA DE TREI PARALE