Comedia „Dimineața de după… ” de Peter Quilter va avea premiera sâmbătă, 14 februarie, la ora 18.30, la Sala Amza Pellea a Teatrul Național „Marin Sorescu” de la Craiova.
Producția este regizată de Mircea Cornișteanu, autor al unor spectacole de gen din dramaturgia modernă contemporană („Grăsana, „Ultimul amant feroce sau „Chinezii). Din distribuție fac parte Natașa Raab, Monica Ardeleanu, Cătălin Băicuș, Ștefan Cepoi, Tudorel Petrescu și Mirela Nicolae.
Peter Quilter este unul dintre dramaturgii britanici bine cunoscuți, piesele sale fiind traduse în numeroase țări și jucate în teatre importante din întreaga lume. Nominalizat de două ori la Premiul Olivier pentru pentru Cea mai bună comedie (2006) și pentru Cea mai bună piesă nouă (2011), Peter Quilter este jucat pe scene din Roma, Praga, Cape Town, Varșovia, Amsterdam, Copenhaga, Rio de Janeiro, Toronto, Chicago, Sydney și Madrid.
I-au adus notorietatea piesele din 2005, Glorios! și Capătul curcubeului, drama muzicală despre ultimele luni din viața actriței Judy Garland. Muzicalul Capătul curcubeului a avut premiera la Sydney Opera House, a fost premiat în 2006 la Festivalul de la Edinburgh și în Australia, pentru cea mai bună actriță (Caroline O’Connor)
Cu patru nominalizări la premiile „Laurence Olivier” (cea mai bună actriță, cel mai bun actor în rol secundar, cel mai bun sunet și cea mai bună piesă), având trei nominalizări la Premiile „Tony”, acest muzical a fost montat pe scene din Olanda, Cehia, Finlanda, Polonia. În 2010 piesa a avut premiera și în Marea Britanie, la Teatrul Regal din Northampton, în regia lui Terry Johnson, cu Tracie Bennett în rolul actriței Judy Garland. Aclamat de public, apreciată de critica de specialitate, piesa a fost apoi jucată în 2011 în Spania, la Madrid, în Germania, în Brazilia la Rio de Janeiro. În 2012 spectacolul a debutat cu succes în Statele Unite ale Americii la Teatrul Guthrie din Minneapolis, la Teatrul Belasco de pe Broadway, iar piesa continuă să fie jucată pe scene din întreaga lume.
Felicitări! E nevoie şi de asemenea spectacole. Comedie finuţă, aproape exclusiv de limbaj. Text de nota 7.50 – 8.50. Ritm captivant. Mobilitate (şi expresivitate) bună a actorilor. Regizor experimentat: Mircea CORNIŞTEANU – vorba ceea Cocoşul bătrân face ouă de aur, că doar n-o să-i zicem ….Găina bătrână face ciorba bună… Decor funcţional – dimensiuni taman fain pentru turnee în săli ale căror scene nu au nici pe departe deschiderea aceleia de la Naţionalul craiovean. Siglele de pe pereţi amplifică mareea de tâlcuri a temei piesei. Costume vii. Frumoasă inclusiv rochia-gogoşar, dinspre sfârşit. Incvlusiv linia melodică dinlăuntru. Muzică bine tocmită. La pauză, văzându-i pe câţiva îmbrăcându-se, m-am întrebat dacă să mai stau până la finalul reprezentaţiei… (intzuisem linia…) Am stat. Şi nu mi-a părut rău. Aplauzele din timpul spectacolului şi din final spun multe. Am privit de câteva ori în sală, până spre loja oficială, şi mi-am zis, în gând, că o eventuală cronică dramatică ar putea începe chiar aşa: Demult, destul de demult NU am văzut atâţia oameni la un loc – vreo 650 !!! – surâzând, zâmbind luminos, cu sufletul botezat/ proaspăt stropit în/ cu aghiazma bucuriei… Bucuria curată, despre care BRÂNCUŞI mărturisea că o dăruie tuturor celor ce reuşesc să vadă sculpturile sale… După atât de greul, titanicul spectacol al lui Robert/ Bob Wilson – RINOCERII, sunt binevenite aceste patru momente de respiraţie mai puţin angoasată, liberă… (am inclus şi Noapte bună, Mama!, cu Florina Cercel şi Cerasela…).Toate patru, începând cu SPARGEREA, sunt demne de Festivalul Internaţional de Teatru Experimental de la Cairo (Egipt). Felicitări tuturor !!!