„Metoda Grönholm” vine la Sibiu

BLB_Grönholm_Holm, Schulz, Wex, Schultheis [Foto Peter Empl](1)Badische Landesbühne prezintă pe 6 februarie, la ora 19:00, la Teatrul Național „Radu Staca” Sibiu, spectacolul „Metoda Grönholm”, o comedie neagră a autorului catalan Jordi Galceran, în traducerea Luminiței Voina-Răuț.

Distribuția este alcătuită din: Jessica Schultheis, Stefan Holm, Andreas Schulz, Maximilian Wex. Regia spectacolului e semnată de Evelyn Nagel, decorul este creația lui Tilo Schwarz, iar costumele au fost concepute de Kerstin Oelker.

Patru canditați pentru postul de director comercial la o companie multinațională suedeză de mobilă ajung în cea de-a treia rundă de evaluări. Ei se întâlnesc în sala de conferință, uimiți că nimeni din partea departamentului de resurse umane nu vine în contact cu ei. În schimb, comunicarea se face prin scrisori: printre ei se află un fals candidat – el este angajatul departamentului personal, candidații trebuie să îl demaște. Lucrurile nu se opresc aici. Candidații sunt supuși unor jocuri absurde, cu scopul de a afla detalii picante despre viețile lor personale și, de asemenea, pentru a afla dacă persoana în cauză poate face față situațiilor sub presiune.

Autorul catalan Jordi Galceran s-a inspirat într-un articol de ziar. O jurnalistă găsise într-un coș de gunoi o scrisoare de intenție, pe care erau notate remarci neplăcute la adresa candidaților. Acest fapt l-a determinat pe autor să reflecteze asupra relației dintre angajat și departamentul de resurse umane. Și-a achiziționat cărți pe această temă, s-a documentat și astfel a scris piesa. Titlul inițial al piesei a fost „Selecția naturală”. Deoarece se vorbea mult despre „metode” în această companie suedeză, dramaturgul a decis să îi schimbe titlul, și a inventat un personaj fictiv, psihologul Isaías Grönholm.

Regizoarea Evelyn Nagel vede în „Metoda Grönholm” o abordare brutală și cinică asupra procesului de selecție. Se teme că metodele din multe centre de evaluare nu sunt atât de departe de scrierea lui Galceran. „În ciuda relevanței sociale, piesa nu are scop moralizator. Mai mult, autorul pătrunde în caseta de jocuri a angajatorului și aduce personajele într-un joc spiralat al psiho-terorii. Forma spațiului cameral închis, unde candidații sunt înjosiți, atacându-li-se natura umană, intensifică jocul celor patru actori care sunt concentrați tot timpul; acest lucru este amuzant în timpul repetițiilor, dar necesită un efort mare.”

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.