Premiera spectacolului „Pescărușul” de A.P. Cehov, în regia semnată de Andrei și Andreea Grosu va avea loc la Teatrul Odeon, primele reprezentații fiind programate pe 5, 6, 11 și 12 mai, de la 19.30, la Sala Studio. Traducerea textului este semnată de Raluca Rădulescu, iar scenografia de Vladimir Turturica. Din distribuție fac parte: Alina Berzunțeanu, Marius Damian, Dan Bădărău, Nicoleta Lefter, Laurențiu Lazăr, Elvira Deatcu, Florina Gleznea, Mihai Smarandache, Gelu Nițu, Cezar Antal.
Pescărușul este prima în ordine cronologică, dintre cele patru capodopere ale lui A. P. Cehov (1860 -1904). Scrisă în 1895, a exercitat o puternică fascinație atât pentru oamenii de teatru, cât și pentru public până în ziua de azi.
La Teatrul Odeon noua versiune a piesei este realizată de regizorii Andrei și Andreea Grosu, cunoscuți ca înființatori ai UNTEATRU. „Pescăruşul nostru e o lume care încearcă să se compună din sunete, culori, materiale, gânduri şi mişcări, asemeni unei construcţii arhitecturale în care ne sprijinim pe o structură de rezistenţă nevăzută”, au declarat cei doi. „Am căutat în direcţia în care totul e pentru supravieţuire, în care facem cât putem ca să ne îndepărtăm de un final de care ne e frică. Am încercat să îl schimbăm, să păcălim moartea în toate formele ei. Tablou cu oameni care fug în toate direcţiile, de ce e scris să li se întâmple, care speră să schimbe cursul timpului, care visează la cuvinte care capătă alte forme când sunt rostite. Am schimbat sensuri şi ne-am aruncat cu toţii fără plasă de siguranţă. Unii în braţele celorlalţi.”
Cea mai MARE PORCARIE pe care am vazut-o in ultimii 40 de ani si credeti-ma ca am vazut sute de piese de teatru la toate teatrele din capitala. Cred ca Cehov se rascoileste in mormant la vederea acestei …..nici nu stiu cum sa o numesc ca nici parodie nu este. Mult zgomot, mult miros de muraturi in otet si tamaie multi (nu stiu cum se numesc cei ce fac si desfac decorul ) care au ajuns pe post de actori in piesa si o subtitrare pe o bucata de lemn care da impresia ca probabil actorii nu tineau minte tot ceea ce a scris Cehov. Dupa 28 de ani de la schimbarea politica ma gandesc unde sunt regizorii ale caror piese se jucau cu casa inchisa iar actorii erau aplaudati 15/ 20 de minute in continuu…….., unde sunt directorii de teatru care stiiau sa aleaga piese , regizori dar si actori care umpleau salile??????? Acum nu odata mi s-a intamplat sa-mi fie restituiti bani dupa bilet pentru ca in sala nu erau deact 5 / 6 spectatori la unele teatre.SINCER INCA MAI SPER……