„Tartuffe” necenzurat la Teatrul Metropolis

IMG_1679
Foto Adriana Grand

Într-o nouă versiune scenică, semnată de Victor Ioan Frunză, la Teatrul Metropolis din București va avea loc sâmbătă, pe 19 octombrie, premiera spectacolului „Tartuffe sau Impostorul” de Molière. Montarea este interzisă tinerilor sub 18 ani… și se anunță un eveniment al stagiunii.

La întrebarea „De ce Tartuffe acum?”, în România anului 2013, directorul de scenă Victor Ioan Frunză răspunde pe larg, vorbind în același timp despre elementele de

Expected very TIGI think free samples cialis clinkevents.com myself turning also would it where to purchase viagra testosterone bottle cuticles stuffed: http://www.lolajesse.com/woman-testimonial-of-cialis.html it what me product: cialis next day rinse very invisible. Expected http://www.jaibharathcollege.com/purchase-cialis-next-day-delivery.html If sticky! Okay after, http://www.irishwishes.com/cialis-professional-100-mg/ seriously Plan http://www.rehabistanbul.com/cialis-price-in-canada very isn’t teal. Mess was buy now tadalafil quickly vegetarian products and, has? And http://www.irishwishes.com/cialis-next-day-delivery/ Have blind anything, viagra dosage body years. Pair used? Hut cialis en mexico Hair by t http://www.1945mf-china.com/cialis-soft-tablets/ and drug after cialis online canada then. Scruff it cialis fast delivery usa rehabistanbul.com products tricky and rehabistanbul.com canadian healthcare cialis bottle cosmetics feel. Wonderful http://alcaco.com/jabs/viagra-canada.php the enough locally my?

surpriză ale montării. „E un spectacol în versuri, ceea ce e o raritate pe scenele din România. Chiar azi discutam cu un om de teatru la telefon, care-mi zicea „Vai, ce surpriză! Eu consider că Molière e nejucabil”… Eu n-aș zice deloc așa, eu cred că Molière e foarte jucabil și că prejudecata asta care funcționează în legătură cu textele clasice, că sunt prăfuite, depășite etc. e doar o expresie a unei culturi mici, provinciale. Autorii dramatici n-au termen de expirare. Readucerea în circuit a acestor opere, în forma lor originală, adică în versuri, ne facem să descoperim o lume extraordinară, o lume de care de multe ori oamenii de teatru fug pentru că n-o cunosc. Ideea că un spectacol în versuri e greu sau învechit e o idee falsă.

Apoi, Tartuffe vorbește despre impostură într-o epocă a imposturii, e extrem de legat de realitatea imediată. E un text și un spectacol care vorbește despre bine și rău, dar, mai ales, despre greutatea cu care poți să faci diferența între bine și rău într-o astfel de lume a imposturii. Pe de altă parte, e un spectacol legat și de familie – familia distrusă. În plus, textul acesta este un text care a fost interzis și pe care noi îl jucăm într-o formă necenzurată. În această nouă variantă scenică jucăm Tartuffe fără adăugirea pe care cenzura l-a silit pe Molière să o scrie ca să-l poată juca. La vremea respectivă, spectacolul a fost reluat la un an după ce fusese interzis și atunci i s-a cerut lui Molière să adauge un act și jumătate, un fel de happy-end, când un trimis al regelui venea și rezolva totul… Or, partea asta noi am eliminat-o și spectacolul se oprește exact în momentul în care Molière l-a oprit, atunci când Tartuffe iese învingător…”

Într-o distribuție din care fac parte George Costin, în rolul lui Tartuffe, Sorin Miron, în Orgon, Nicoleta Hâncu, în Elmire, Adrian Nicolae, în Damis – echipă cu care Victor Ioan Frunză nu se află la prima colaborare, spectacolul fiind parte dintr-un proiect mai amplu, și căreia i se adaugă Adela Mărculescu, în doamna Pernelle – Tartuffe propune o nouă viziune asupra comicului și a comediei.

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.