“De ce râdem la teatru?” de John Wright se lansează la Serendipity, în prezența unor invitați spciali

lansareMiercuri, 23 martie, de la ora 19.00, editura Nemira lansează în cadrul Întâlnirilor Yorick cartea De ce râdem la teatru? O explorare practică a comediei fizice de John Wright.
Volumul apare în colecția Yorick, în traducerea Mariei Aciobăniței și cu un argument semnat de regizoarea Theo Herghelegiu.
Participă Theo Herghelegiu și Victor Scoradeț, iar actorii Adelaida Zamfira și Cosmin Șofron vor citi fragmente din carte.
Evenimentul are loc la ceainăria Serendipity, de pe strada Dumbrava Roșie, nr. 12 (la câteva minute de mers pe jos de la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu).
Acest volum este un manual de comedie fizică – un breviar al jocurilor și exercițiilor teatrale care dau formă comediei și umorului pe scenă, scris din perspectiva regizorului, creatorului și profesorului de teatru. Dar nu este o carte ce propune o metodă, ci mai degrabă investighează formule precum Jocul cu sensurile, Delicata artă a idioțeniei sau a Ridicolului.
„Cartea e teribil de incitantă; atât de incitantă, încât după lectură îţi vine să te apuci să faci tot ce scrie acolo… Lucru care, dacă s-ar întâmpla, ar propulsa teatrul românesc pe un next level incontestabil.“ Theo Herghelegiu
„Comedia înflorește într-o atmosferă degajată și plăcută: trebuie să fim convinși că suntem într-un loc unde putem să facem orice. Actoria de calitate are nevoie de exact aceleași condiţii. Jocul nu înseamnă că munca e frivolă. Nici pe departe. Nu înseamnă decât că luăm jocul în serios. Jocul încălzește sufletul și liniștește mintea. E distractiv, eliberator, mobilizator și ne oferă acea combinaţie captivantă de implicare și obiectivitate care ne permite să creăm sensuri, să ne asumăm riscuri și să descoperim lucruri.“ John Wright
John Wright este regizor și un foarte cunoscut profesor de teatru, a cărui activitate e la mare căutare în toată lumea. A fost cofondator al companiei teatrale Trestle la începutul anilor 1980 și a regizat multe dintre spectacolele acesteia. La începutul anilor ’90, a înființat compania teatrală Told by an Idiot, la care a rămas regizor artistic, împreună cu Paul Hunter și Hayley Carmichael. De-a lungul timpului a primit numeroase premii, inclusiv Premiul Greater London Arts pentru contribuția adusă teatrului fizic, Premiul Time Out pentru The Edge (Trestle), Premiul Fringe First pentru o operă nouă bazată pe Esop (Opera Regală și Teatrul Muzical Național pentru Tineret), premiile Sunday Times și Guardian pentru She’ll Be Coming Around the Mountain (Backstairs Influence), Premiul Best New York la Festivalul Internațional de Artă Hong Kong pentru Shooting Sons (Ensemble Theatre Co), Premiul Peter Brook pentru spectacolul după Doctor Faustus. Dintre producțiile sale, amintim: Common Nonsense (Teatrul orășenesc Reykjavik, o piesă creată dintr-o colecție de sculpturi de Ilmur Stefansdottir), Richard al III-lea de Shakespeare (Third Party Productions), Arcane (o nouă operă pentru Opera Circus), Out of the Blue (Rejects Revenge), propria lui versiune la Frumoasa și Bestia (Teatrul Belgrade, Coventry) și propria piesă The Evocation of Papa Mas, inspirată de carnavalul din Trinidad pentru Told by an Idiot.

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.