Revista Yorick vă propune, pe final de stagiune, un top al celor mai buni zece regizori din Bucureşti, (în stagiunea 2009-2010) realizat de membrii redacţiei.
Îi invităm pe cititorii noştri să ne scrie topurile lor personale, însoţite de un text justificativ. Pe cele mai inspirate dintre ele le publicăm şi le premiem cu o carte din colecţia de teatru „Yorick” de la Editura Nemira.
1.Victor Ioan Frunză, pentru “Cântăreaţa chelă & Lecţia” de Eugene Ionesco, Teatrul de Comedie
2. Felix Alexa pentru “Livada de vişini” de A.P. Cehov, Teatrul Naţional din Bucureşti
3. Alexandru Dabija pentru “Pyramus & Thisbe 4 you” după W. Shakespeare, Teatrul Odeon, şi “Acasă la tata” de Mimi Brănescu, Teatrul Act
4. Alexandru Tocilescu pentru “Sfârşit de partidă” de Samuel Beckett, Teatrul Metropolis
5. Mariana Cămărăşan şi Alexandra Penciuc pentru „Iadul este amintirea” de Jonas Gardell, Teatrul Odeon
6. Chris Simion, pentru “Oscar si Tanti Roz” de Eric Emmanuel-Schmitt, Teatrul Bulandra
7. Claudiu Goga, pentru “Dumnezeul de a doua zi” de Mimi Brănescu, Teatrul Act
8. Mihai Mălaimare, pentru “Slugă la doi stăpâni”, după Carlo Goldoni, Teatrul Masca
9. Cătălina Buzoianu, pentru “Rinocerii” de Eugene Ionesco, Centrul UNESCO şi Teatrul de Comedie, şi “Magicianul din Lublin” de Isaac Bashevis, Teatrul Evreiesc de Stat
10. Vlad Massaci pentru “Elling” după Ingvar Ambjorn, Teatrul de Comedie
Alexandru Dabija
Mariana Cămărăşan şi Alexandra Penciuc
Victor Ioan Frunză
Alexandru Tocilescu
Un top foarte amuzant. Intr-un oras cu teatru mediocru se fac topuri cu regizori. Fruntasii satului . Nastrusnic de tot. La mai mare.
ba e un top ok, fiindca nu se conformeaza basmelor paladoide. de fapt, daria nu e daria. nu se mai potriveste cu ce eram obisnuiti, micutzule, nu-i asa? las’ ca te faci tu si mai mic iar ego-ul tau si mai mare.
ba, am vazut un spectacol bun facut de compania asta, in care toti actorii erau buni, “20/20” ! “fruntasii” astia nu-s inclusi in el, bag seama, sunt trecuti in principal cei care au participat la festivalurile natzionale, si deci autohtone…si restu’ e tacere
tipic romanilor. nu mai fiti atat de rautaciosi. “Revista Yorick vă propune, pe final de stagiune, un top al celor mai buni zece regizori din Bucureşti, (în stagiunea 2009-2010) realizat de membrii redacţiei.” Îi invităm pe cititorii noştri să ne scrie topurile lor personale, însoţite de un text justificativ.” e chiar asa de greu? pe bune. sunteti penibili multi dintre voi.
nu se intelege nimik din ce scrie anonimu’ timisorean!
care e diferenta intre un spectacol in care actorii buni “se scot” si unul in care regizorul chiar are un aport real asupra constructiei spectacolului?
1.2.3.4.5. victor ioan frunza.
multumiti?! ca doar asta a fost scopul topului. saracii de voi, v-ati sucit v-ati invirtit, ne-ati aburit de numa numa, doar sa-l cocotati pe victor ioan frunza in fruntea topului, cu un spectacol care este cel mai prost ionesco din toate timpurile, din toate capitalele si din toate tirgurile.
yorick cel dilematic, spune-ti si tu parerea pertinent, fa un top, ai decenta, caci altfel dilema ta nu o intelege nimeni! nu e o dilema ca scrii in stilul modrenesc, de parca ai vazut tu si cu dansa toate inesco-urile din toate timpurile si din toate targurile din lume si din galaxie. va comportati ca niste atotstiitori si datatori de sentinte si sunteti, cu aceasta ocazie, doar foarte Prosti. am vazut si eu ionesco-ul lui Frunza, e doar un spectacol bun, nu e o capodopera, dar nu este nici pe departe cum zici tu. sau sub pseudonim se ascunde Marie France Ionesco??? 🙂
cred ca stiu care e problema. acest “yorick cel dilematic”, e un actor care a fost scos din distributia lui Frunza sau nici macar de atat nu a vut parte, si acum isi varsa frustrarile pe pagina asta. ca arunci cu noroi in el, ca nu arunci, Frunza tot ramane un regizor bun si tu doar un neimplinit. incearca sa tinzi tu spre mai mult in loc sa-ti pierzi vremea incercand sa-i detronezi pe altii.
dragul meu “eu”, never-ever o opinie n-a detronat pe nimeni, cei inscaunati cad singuri singurei (pe mina lor) de pe inaltul scaun unde au ajuns pe merit sau nemerit. asa ca, priviti si voi cu mai mult umor opiniunea mea, bucurati-va de spectacolul dlui frunza daca va place, da eu ramin totusi la ideea ca dl frunza n-a facut nici o brinza cu ultimul sau ionesco. si impacati-va cu ideea ca cel mai bun regizor al stagiunii bucurestene ramine alexandru dabija, urmat de silviu purcarete, iar victor ioan frunza nu se afla nici macar pe locul 10. cu mult drag, a voastra marie france ionesco 🙂
am privi cu umor daca ar avea 🙂 hai sa o lasam asa ca e mai sanatos 🙂
Asta din punctul tau de vedere, yorick cel dilematic. Ca dac-asa zici ca sta treaba cu opiniunea accepta si tu altele. Eu zic ca cel mai bun regizor al stagiunii e Felix Alexa, urmat de Tocilescu, Frunza si apoi Dabija. Opinia mea, desigur. Cat despre Purcarete , hai sa fim cinstiti, spectacolul de la comedie nu e tocmai o capodopera, desi jos palaria pentru el, dar asta nu prea i-a iesit.Parca e facut din ramasite de pe la alte montari. Nu se compara cu ce poate face Purcarete. Cat despre Dabija, Pyramus e bun, da, dar din pacate pe alocuri pica si el in cioacele pe care le ironizeaza. Asta ca sa vezi ca pe lumea asta mai exista si alte pareri decat a ta, ca fusesi cam transant.
Eu zic sa nu va mai certati si sa purcedem la vot, ca sa iasa chris simion cea mai buna regizoare din toate timpurile.
chris simion este deja cea mai mare “regizoare????” din toate…nu stiu daca din toate “timpurile” dar oricum din toate businessurile
1.Victor Ioan Frunză, pentru “Cântăreaţa chelă & Lecţia” de Eugene Ionesco, Teatrul de Comedie
2. Alexandru Dabija pentru “Pyramus & Thisbe 4 you” după W. Shakespeare Teatrul Odeon
3.Alexandru Tocilescu pentru “Sfârşit de partidă” de Samuel Beckett, Teatrul Metropolis
4.Claudiu Goga, pentru “Dumnezeul de a doua zi” de Mimi Brănescu, Teatrul Act
Alexandra Penciuc si Mariana Camarasan
Chris Simion, pentru “Oscar si Tanti Roz” in top doar ptc a avut inspiratia sa aleaga actori care sa-i salveze spectacolul, ca despre regie zero barat
Iar cuplul care da interviuri la pachet Mariana Cămărăşan şi Alexandra Penciuc culmea penibilului !!!!!
“10. Vlad Massaci pentru “Elling” după Ingvar Ambjorn, Teatrul de Comedie”
Poftim ? Balaria asta se poate numi piesa ? Sa fim seriosi, ce penibil top !