Magazinele închise de criză devin teatre

Iată o soluţie pe care au descoperit-o britanicii şi chiar o pun în practică, după cum anunţă şi “The Times”. Corinne Furness şi trupa ei de teatru, “Write by Numbers”, joacă piese într-un magazin dintr-o piaţă din sudul Londrei, închis recent din cauza recesiunii.  Montează piese scurte, fireşte, dar în fiecare zi altele, aşa că cei care vin la cumpărături se trezesc invitaţi să-şi tragă sufletul la un suc şi o piesă. Nu se plăteşte bilet, iar trupa supravieţuieşte din donaţii, fiindcă pe spaţiu nu plăteşte nimic.

londra_270x202Deşi vârful crizei a trecut în Anglia, unul din şapte magazine s-a închis, susţine publicaţia citată, iar majoritatea clienţilor folosesc serviciile online sau hipermarketurile din afara oraşului. Aşa că, având la dispoziţie o mulţime de spaţii pentru care nu se întrezăreşte vreun client în viitorul apropiat, proprietarii au început să colaboreze cu diverse organizaţii artistice ca să atragă oamenii înapoi în centrul oraşului.

Iar soluţia a fost adoptată şi de companii destul de cunoscute. Pentru Punchdrunk, este o posibilitate de a monta producţii de estradă în spaţii nefolosite. Aşa că acum trupa joacă un “Faust” într-un depozit recent desfiinţat din estul Londrei şi are în pregătire mai multe proiecte de acest gen în spaţii asemănătoare, unul dintre ele urmând să fie inaugurat săptămâna aceasta.

Până şi Royal Court a aplicat soluţia şi a invadat magazinele din sudul oraşului de pe malurile Tamisei, cu nu mai puţin de patru spectacole, pe care le prezintă şi într-un mall din Elephant şi Castle, aflat într-o zonă rău-famată. Aceeaşi încercare a făcut-o în vara lui 2008, când a jucat spectacole într-un centru comercial. Directorul artistic al teatrului, Dominic Cooke, spune că, având statut de teatru de elită, Royal Court este acum în căutarea publicului care rareori se încumetă să păşească pragul unui teatru cu tradiţie. Ideea pare să fie “dacă nu vin ei la noi, venim noi la ei”. Şi merge. Trupa va juca într-un fost magazin, înconjurat de saloane de coafură şi cafenele latin-americane, va propune bilete cu preţ modic şi va avea grijă să nu acopere vitrina în timpul repetiţiilor şi al spectacolelor, pentru ca trecătorii să poată arunca o privire.

Aceeaşi metodă a fost adoptată şi de mulţi artişti vizuali, care au ales să-şi expună instalaţiile şi alte creaţii în diverse vitrine.

Print

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.