Imagine din spectacolul „Reunificarea celor două Corei”
Trei dintre cele mai de succes producții din repertoriul Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad vor fi prezentate la începutul lunii mai, în cadrul unei microstagiuni care va avea loc la Teatrul Odeon din Bucureşti. „Reunificarea celor două Corei”, de Joël Pommerat, regizat de Radu-Alexandru Nica, „Cerc oglinda transformare”, de Annie Baker, în regia lui Cristian Juncu şi „Perplex”, de Marius von Mayenburg, regizat de Theodor Cristian Popescu sunt cele trei montări de la Arad care vor putea fi văzute de publicul din București pe 4, 5 și 6 mai, la Sălile Studio și Majestic, de la ora 19.00.
Primul spectacol prezentat este „Reunificarea celor două Corei”, de Joël Pommerat, pus în scenă de Radu-Alexandru Nica. Spectacolul se deschide cu un scheci în care o femeie căsătorită de 20 de ani, cu o familie împlinită, cu soţ şi copii mari, îi explică unui „mediator” că vrea să divorţeze. Motivul: între ea şi soţ „nu există dragoste”. Spectacolul continuă cu diverse alte situaţii la limita dintre realism şi absurd: doi părinţi îl bănuiesc pe învăţătorul copilului de perversiune, o aşa-zisă relaţie de dragoste/sex între un preot şi o prostituată, cu multele implicaţii care decurg din ea, o femeie care în ziua nunţii află că viitorul soţ avusese micile lui aventuri cu fiecare dintre surorile ei , totul culminând cu „reunificarea celor două Corei”, în povestea cu femeia amnezică – o frumoasă metaforă pentru mitul celor două jumătăţi, citit în cheie contemporană.
Cu noul spectacol, Radu-Alexandru Nica îşi continuă un traseu regizoral în care caută nu atât explicaţii pentru felul în care se manifestă azi „natura dragostei”, cât, mai degrabă, încearcă să decripteze mecanisme psihologice ce declanşează anumite acţiuni între oameni care intră în relaţii de „dragoste”. Şi o face pornind invers, aşa cum sugerează textele lui Pommerat, dinspre acţiunea fizică, redusă la esenţa ei, spre gândul care o declanşează. Totul, într-un univers în care fiecare individ e o „Coree”, iar celălalt, o altă „Coree” şi fiecare tinde spre o „reunificare” în fond imposibilă, se arată în caietul program al spectacolului.
Imagine din spectacolul „Cerc oglindă transformare”
Marți, pe 5 mai, tot de la ora 19.00, la sala Majestic, este programat spectacolul „Cerc oglindă transformare”, de Annie Baker, în regia lui Cristian Juncu.
Spectacolul „Cerc Oglinda Transformare”, de Annie Baker aduce în faţa spectatorilor cinci personaje care participă saptamânal la un curs de actorie. Cu toţii descoperă asemănarea teatrului cu viaţa, dar mai ales faptul că viaţa merită trăită, în ciuda oricăror greutăţi şi a tuturor dezamăgirilor. Câştigătoare a Premiului Pulitzer, autoarea textului, Annie Baker este absolventă a Departamentului de Scriere Dramatică al New York University`s Tisch School of the Arts, iar textele sale au propulsat-o rapid în prim-planul dramaturgiei americane contemporane. Referindu-se la „Cerc Oglindă Transformare”, The New York Times o recomandă ca pe o piesă cuceritoare, care nu te lasă nicio clipă să te desprinzi de ceea ce se întâmplă pe scenă, The Guardian prevedea un parcurs extraordinar autoarei, iar publicul era îndemnat să nu rateze acest spectacol.
Imagine din spectacolul „Perplex”
Ultimul spectacol programat în cadrul microstagiunii, miercuri, pe 6 mai, la ora 19.00, este „Perplex”, de Marius Von Mayenburg, în regia lui Theodor Cristian Popescu. Un cuplu se întoarce acasă din vacanţă şi … începe spectacolul: viu, colorat, cu un umor de foarte bună calitate, din zona absurdului contemporan. În faţa ochilor spectatorilor se derulează scene multe, personaje diverse, în interpretarea celor patru actori arădeni. Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.
Felicitari trupei aradene pentru expunerea aceasta ! Cele 3 spectacole merita vizibilizate, fiind niste creatii foarte valoroase, care fac onoare nu doar Aradului, ci implicit teatrului romanesc din 2015 !