Miercuri, 30 martie, ora 19.00, regizorul Alexandru Darie este invitatul unei noi ediții a Întâlnirilor Yorick, care va avea loc la Ceainăria Cărturești Verona. Tema evenimentului este: „Mai avem nevoie de teatrul de artă?”
Ce mai înseamnă teatrul de artă astăzi? Este el un fenomen de muzeu? Mai avem loc și timp pentru teatru de artă? Vă invităm la o discuție despre teatrul de artă în secolul 21, despre diversele lui (noi) direcții și tendințe, despre actualitatea lui în contextul artistic al momentului, despre originalitate și inovație.
Alexandru Darie este unul dintre cei mai cunoscuți regizori de teatru români, care a montat numeroase spectacole atât în țară, cât și în străinătate. Din 2002, este directorul Teatrului Bulandra. În perioada 2006-2011, a fost președinte al Uniunii Teatrelor din Europa, organizație înființată de Giorgio Strehler, de care îl leagă afinități și momente hotărâtoare.
A montat spectacole care au marcat ultima parte a secolului 20, precum „Visul unei nopți de vară”, „Poveste de iarnă” sau „Trei surori”. Despre „Visul unei nopţi de vară”, cu care la începutul anilor ’90 a susținut un turneu în Marea Britanie, The Guardian a scris că e cea mai bună montare după cea semnată de Peter Brook. Cele mai recente spectacole ale sale sunt „Conversație după înmormântare” și „The Bach Files”, la Teatrul Bulandra.
„Câtă vreme teatrul – fie că e făcut într-un pod sau pe scena mare a Teatrului Național, sau pe o ladă, vorba lui Peter Brook, într-un loc plin cu nisip – vorbește despre ceea ce nu se vede, despre ceea ce este ascuns în firea umană, în existența noastră și revelează aceste lucruri publicului cu importanța cuvenită, atunci e teatru. Altfel, nu e! E altceva… e sitcom, e ce vreți, dar nu e teatru. Cred că în acest moment ne confruntăm cu o criză a regizorilor de teatru. Mă refer la de generația tânără în care foarte mulți sunt lipsiți de curaj și foarte mulți eșuează în – cum zic ei – „proiecte mici” – Alexandru Darie.
Am notat. Sper să ajung la timp.