Ultimul set de bilete pentru ediția din acest an a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu a fost pus în vânzare. De astăzi, spectatorii pot achiziționa ultimele bilete pentru FITS, via eventim.ro, sau prin intermediul Agenției Teatrale din Sibiu, strada Nicolae Bălcescu nr. 17. „Am făcut absolut tot ce a depins de noi, ca organizatori, să deschidem Casa de Cultură a Sindicatelor și Sala Studio, acolo unde erau programate un număr de 22 de reprezentații. Ne-am bucurat și ne bucurăm în continuare de sprijinul autorităților locale sau centrale și doresc să le mulțumesc pe acestă cale, dar în cele din urmă a trebuit să admitem că, în acest moment, nu există soluții care să permită deschiderea acestor spații de joc pentru Festival, a spus Constantin Chiriac, președinte FITS. „Am reușit – cu excepția a trei spectacole – să mutăm toate spectacolele în alte spații, printr-o mobilizare exemplară a tuturor celor implicați. Mulțumesc publicului pentru bunăvoința și înțelegerea arătate! Vă așteptăm cu drag la Festival”, a mai spus el.
Spectacolele pentru care s-a pus în vânzare acest ultim set sunt următoarele:
„Push up 1-3” (România, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș), regia: Theodor-Cristian Popescu, este un spectacol a cărei acțiune are loc în lumea corporațiilor. Aceasta e scena celor trei războaie pentru putere, fiecare purtat de doi oameni care concurează fără milă, urmărindu-și doar propriul interes. Toată lumea vrea să ajungă la conducere. Toata lumea vrea postul din Delhi. Toata lumea vrea sex, toată lumea vrea dragoste. Și toată lumea ar face orice pentru a le obține. (10 iunie, ora 16, Cercul Militar)
„Antigona, durerea mea / Antigone, Genealogy of a Sacrifice” (Columbia, Teatro CENIT), regia: Bernardo Rey. Antigona își întâlnește întregul neam în mormânt, unul care, strămutat din viață și din moarte, se extinde și ajunge să reprezinte lumea și condiția umană. Pe scurt, ea încearcă să răspundă la o întrebare care o bântuie: „Compasiunea poate înflori acolo unde teroarea a sădit deșertăciune?”
Un spectacol multidisciplinar cu un impact vizual puternic, care combină limbajul multimedia cu măști, text și muzică. (11 iunie, ora 23, Cercul Militar)
„#fomo – frica de a pierde / #fomo – the fear of missing aut” (Austria, Hungry Sharks), coregrafie: Valentin Alfery, este o piesă de teatru și dans urban despre cum ne descurcăm cu lumile virtuale. Tehnologia devine tot mai rapidă și mai performantă. Avalanșa de informații care ne lovește în fiecare zi se amplifică constant și o infinitate de posibilități de conexiuni globale pot fi accesate oriunde, oricând, înspre avantajul sau dezavantajul nostru. Ce ne face să verificăm smartphone-urile toată ziua? Ce importanță are un profil virtual în realitate? În #fomo, personaje, drame și scene, folosind stiluri de dans urban: Breaking, Popping, Locking, HipHop – Freestyle și House. (12 iunie, ora 23, Cercul Militar)
„Frumusețea bestiei / Beauty of the Beast” (Marea Britanie, Company Chameleon), coregrafia: Anthony Missen, reprezintă o viziune amuzantă, emoționantă și subversivă asupra unui grup de bărbați, dezlegând codurile nescrise de camaraderie și conformitate care îi unește pe aceștia. Cu o distribuție pur masculină, „Frumusețea bestiei” pune în evidență stilul axat pe mişcare fizică al companiei, combinând dansul, teatrul și muzica pentru a reflecta timpurile noastre. (13 iunie, ora 20, Cercul Militar)
„#minor” (România, TNRS, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu), un proiect observațional de artă activă, semnat de Bogdan Georgescu. Artă activă care combină tehnici de devising, teatru documentar și observațional, explorând noi tipuri de teatralitate și structuri dramatice. Partea a doua a trilogiei #CâtDeDeparteSuntemDePeșterileDinCareAmIeșit? (15 iunie, ora 20 și ora 23, două reprezentații, Teatrul Gong, parter)
„20 noiembrie / The 20th of November” (România, TNRS), un spectacol de Eugen Jebeleanu, este povestea unui adolescent pe care societatea îl transformă în călău.
Pe 20 noiembrie 2006, în oraşul Emsdetten, un tânăr în vârstă de 18 ani deschide focul în fosta sa şcoală şi răneşte mai mule persoane, înainte de a se sinucide. Piesa lui Lars Noren pleacă de la acest caz real pentru a construi o ficțiune documentată despre viața măcinată a unui tânăr maltratat. Acest text oglindește situația Europei occidentale și capitaliste din zilele noastre, care se confruntă cu probleme mari de identitate socială, cum ar fi atacurile teroriste sau valul de imigranți care au zdruncinat anul 2015. (18 iunie, ora 16, Teatrul Gong, Sala de la etaj)
„Antisocial” (România, TNRS), spectacol semnat de Bogdan Georgescu. Liceu de provincie, anul 2015, România. Elevii creează un grup secret pe un site de socializare. Profesorii află, se infiltrează și demască. Cu ajutorul unor elevi. #libertate de expresie #violarea intimității #încredere #respect #comment #sistem educațional #praf #spațiu public #turnător #calomnie #share #lipsă de profesionalism #șpagă #învechit #dialog @orice nivel #cât de departe suntem de peșterile din care am ieșit? #hashtag (11 iunie, ora 21 și ora 23, două reprezentații, Teatrul Gong, parter)
„Indianul vrea în Bronx / The Indian wants the Bronx” (România, Fundația artEST), regia: Iarina Demian. Drama lui Israel Horovitz se desfăşoară într-o staţie de autobuz/ metrou, unde aşteaptă trei persoane. Două dintre ele nu au unde să se ducă, iar a treia nu ştie cum să ajungă la destinaţie. În spatele fiecăruia dintre personaje este o poveste dură pe care ne-o putem imagina. Victime ale unui sistem care a pierdut controlul asupra lor, Murph (Anghel Damian) şi Joe (Paul Ipate), doi adolescenţi abia ieşiţi dintr-o casă de corecţie, declanşează, în mod gratuit, împotriva unui indian rătăcit în New York, un întreg arsenal de acţiuni violente şi de tirade obscene. Problema rasismului, care este atât de actuală şi în zilele noastre, devine una dintre componentele agresivităţii celor doi. (17 iunie, ora 23, Cercul Militar)
„The History Boys. Povești cu parfum de liceu / The History Boys” (România, Teatrul Excelsior), regia: Vlad Cristache, o comedie de succes despre anii cei mai frumoși ai vieții care surprinde anarhia vârstei, intrigile de cancelarie și relaţiile elevi-profesori. Acţiunea se desfăşoară într-un tradiţional colegiu de băieţi din Sheffield, Nordul Angliei. Obişnuitul stil de viaţă, nonconformist şi indolent al elevilor din clasa de istorie, care se pregătesc pentru intrarea la facultate, este dinamitat de ambiţiile directorului. Acesta doreşte cu ardoare ca şcoala sa să urce în clasamentul celor mai importante instituţii de învăţământ, iar ţintă devine reuşita tinerilor la renumitele Oxford şi Cambridge. (18 iunie, ora 21, Cercul Militar)
„Anul dispărut. 1989 / The vanished Year 1989” (România, Teatrul Mic București), regia: Ana Mărgineanu, pornește de la amintirile echipei artistice și tehnice a spectacolului, fiind o reconstrucție extrem de subiectivă și ficționalizată a anului care s-a finalizat cu Revoluția din decembrie ‘89. Spectacolul cuprinde două scene alternative. Trei spectatori sunt luați din sală pentru a participa la o scenă care se desfășoară într-o mașină care va parcuge un traseu prestabilit timp de aproximativ 10 minute. Pentru o altă scenă, cinci spectatori vor merge în alt spațiu în interiorul clădirii. (19 iunie, ora 21, Cercul Militar)
„Orb de mină / Mineblindness” (România, TNRS), regia: Bogdan Sărătean. Sat de munte. Transilvania. Zilele noastre. Oameni singuri. Singuri împreună. Un străin tulbură liniștea așezării. E polițist. Investighează ceva. După sosirea lui nimic nu va mai fi la fel. Iar aparenta liniște a așezării pare să ascundă monștri. Care ies la iveală în cele mai diverse forme: lăcomie, xenofobie, crimă. Iar între timp râdem. Râdem mult, cu gura până la urechi. Ca la cea mai veselă piesă bulevardieră. Iar eroii sunt orbi și minusculi.
Un text despre xenofobie și prejudecată. Un spectacol despre vină și singurătate. Despre imposibila mântuire. (10 iunie, ora 22, Cercul Militar; 15 iunie, ora 17, Cercul Militar)
„Îmbrățișați / Wrapped” (Israel, Inbal Pinto & Avshalom Pollak Dance Company) este o legendă urbană ce combină umor și poezie, și are loc într-o lume imaginară foarte bogată vizual. Spectacolul a fost creat în 1998 și a obținut multe recenzii strălucite și numeroase premii, inclusiv prestigiosul premiu „Bessie” pentru Dans și Interpretare, New York, 1999-2000. (14 iunie, ora 20, Fabrica de Cultură)
„Din profunzimile Indiei / Within” (India, Aditi Mangaldas Dance Company – The Drishtikon Dance Foundation), coregrafia: Aditi Mangaldas, face parte din seria spectacolelor-eveniment de la această ediție a Festivalului. Ne constrâng vremurile să privim „înăuntru”? Să ne recunoaștem cele mai complexe și adânci emoții. Să explorăm spațiul nostru cel mai adânc, unde umanitatea și brutalitatea, masculinitatea și feminitatea, binele și răul par să stea pe jumătate îmbrățișate. Așteptând să fie dezlegate. Așteptând să fie recunoscute în pofida dualității lor. Așteptând să-și găsească exprimarea în moduri care ne modelează existența, acțiunile, sinele. (16 iunie, ora 18, Fabrica de cultură)
„Mi Carmen Flamenca” (Spania, Antonio Andrade Flamenco Company), coregrafie: Manolo Marín, Úrsula Moreno, José Galvañ, este premieră mondială în cadrul FITS. Antonio Andrade și compania sa de flamenco adaptează tema lui Bizet, inspirat de Sevilla, tărâmul flamenco, și temele din Carmen, jonglând cu ele și interpretându-le în noul spirit flamenco. Elemente arăbești, de jazz și salsa sunt introduse firesc, cu înflăcărarea unei forme pure de flamenco. „Mi Carmen Flamenca” scoate opera Carmen din exilul ei clasic și o plasează în forma ei primară de flamenco, prin muzică și dans. Un spectacol direct, pur și fără caracter pompos. (17 iunie, ora 19, Fabrica de Cultură)
„Flamenco Suite” (Spania, Antonio Andrade Flamenco Company), coregrafia: Úrsula Moreno, José Galvañ, este un bilet de călătorie pentru Andaluzia prin intermediul mai multor „palo” sau stiluri de flamenco. Alegria din Cadiz, tango din Malaga, buleria din Jerez, sunt doar câteva dintre formele care converg într-un program pe cât de divers, pe atât de extraordinar, care va înnobila scena sibiană cu forța, pasiunea și amploarea specifice flamenco. Momente solo electrizante și coregrafii evocative, o reprezentare a ceea ce înseamnă flamenco contemporan, care este profund conștient de rădăcinile sale tradiționale, etnice. (18 iunie, ora 18, Fabrica de Cultură)
„Iubire cu năbădăi / OCD Love” (Israel, LEV / Sharon Eyal & Gai Behar), coregrafia: Sharon Eyal, Gai Behar, are ca temă dragostea. Spectacolul tratează şi tema tulburării obsesiv – compulsive, OCD, care aduce o serie de constante obstacole de-a lungul vieţii, mai ales când e vorba de iubire. O piesă intensă, cu coregrafii ce pulsează pe muzica techno creată de DJ Ori Lichtik. Este vorba despre iubirea căreia îi lipsește întotdeauna ceva, sau despre suflete pereche ce nu se întâlnesc niciodată. O constantă lipsă de sincronizare. De exemplu, unul se duce la culcare, iar celălalt se trezește. Precum un lucru întreg și intact, dar care are multe goluri. Această piesă este despre acele goluri. (19 iunie, ora 18, Fabrica de Cultură)