În urma concursului de proiecte organizat de Teatrul Arte dell’ Anima, un nou teatru independent din București, pe care-l găsiți pe strada Făinari, nr. 17D, au fost selectate două proiecte care urmează să intre în lucru și să aibă premiera în această primăvară. Concursul de proiecte „Anima pentru societate” i-a desemnat câștigători pe Felix Crainicu și Geanina Herghelegiu, cu „Fluturii sunt liberi” de Leonard Gershe, respectiv „Copii răi” de Mihaela Michailov.
În urma acestei selecții, Teatrul Arte dell’ Anima organizează casting după cum urmează:
Casting pentru spectacolul „Fluturii sunt liberi” de Leonard Gershe în regia lui Felix Crainicu
Se caută actori pentru rolurile:
Don (18-25 de ani)
Jill (18-30 de ani)
Dna Baker (30-60 de ani)
Ralph (18-60 de ani)
Castingul va avea loc în data de 26 ianuarie în intervalul orar 10:00 – 14:00 și în 27 ianuarie 2016, în intervalul orar 10:00 – 14:00 la Teatrul Arte dell’ Anima, Strada Făinari, nr. 17 D.
Castingul va consta în:
– citirea la prima vedere a unui fragment din piesa „Fluturii sunt liberi”
– interpretarea unui monolog la alegerea candidatului
Repetiții: februarie – martie 2016
Toți cei interesați sunt rugați să trimită un CV împreună cu două fotografii și datele de contact la adresa office@artedellanima.ro până duminică, 24 ianuarie 2016, ora 18:00.
Programarea pe ore a participanților va fi anunțată luni, 25 ianuarie.
Casting pentru spectacolul „Copii răi” de Mihaela Michailov, în regia Geaninei Hergheligiu
Se caută 1 băiat și 3 fete cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani.
Castingul va avea loc în data de 26 ianuarie în intervalul orar 15:00 – 20:00 și în 28 ianuarie 2016, în intervalul orar 11:00 – 16:00 la Teatrul Arte dell’ Anima, Strada Făinari, nr. 17 D.
Castingul va consta în:
– citirea la prima vedere a unui fragment din piesa „Copii răi”
– interpretarea unui fragment muzical la alegerea candidatului (poate fi acompaniat de un instrument muzical)
Repetiții: 1 Februarie – 15 Aprilie
Toți cei interesați sunt rugați să ne trimită un CV împreună cu două fotografii și datele de contact la adresa office@artedellanima.ro până duminică, 24 ianuarie 2016, ora 18:00.
Programarea pe ore a participanților va fi anunțată luni, 25 ianuarie.
Durere si suspin pentru actorii someri care vor sa faca teatru!!Daca asa functioneaza teatrul independent,frustrant pentru actori si dureros pentru public, cred ca reperele culturale sunt intelese complect gresit.Un asemenea mod de selectionare a unui casting nu mai este arta este “piata” de desfacere a valorilor culturale.Iar arta nu este piata de zarzavuturi.Si nu ma refer la actori ,regizori,scenografi,ecc care au toata solidarietatea mea,ci ma refer la modul in care acestia trebuie sa se coboare pentru asi exercita meseria.
Care e modul asta care provoaca durere si suspin, ca nu e prea clar? La ce se coboara niste actori care se duc la casting, sau poate stiti dvs ceva ce nu s-a scris aici…
dracula,dezvaluie-ti numele si explica-i dnei.violeta pe sleau.este incredibil cum un site cultural ca “Yorick”se transforma intr o gazda de postaci care improasca cu noroi.anumite comentarii ar trebui oprite din decenta.dracula este unul dintre postacii harnici.dincolo de faptul ca e o mare lasitate sa postezi sub pseudonim sau sa ataci.sau daca vreti sa semanati cu hot news sau can can,click e.t.c tineti o tot asa.
@Contele Vlad
In speranta ca Dvs nu sunteti chiar managerul acestui nou teatru independent (daca Da – orice ce as spune nu va fi pe placul Dvs)spun ca aceasta metoda de a crea castingul unui teatru in momentul in care s-a decis punerea in scena a unei piese este umilitoare si nu o gasesc corecta pentru un actor tanar si sa nu mai vorbim de unul de 60 ani.
Nu se poate face teatru cu persoane care deja au o pregatire in domeniu si de fiecare data daca trebuie sa interpreteze un rol sunt supusi la ulterioare examene,la trimitere de curriculum,fotografii ,ecc.Sunt deja pregatiti de la I.A.T.C, iar Dvs ii supuneti la alte comisii de “creare de casting”Acest lucru denota faptul ori ca actuala scoala de teatru cu Metoda Bologna este ineficienta si nimeni nu are incredere sa i-a direct in casting un actor sau ca teatrul independent este condus de manageri care au ca scop business si nu arta.Cine odata iesea de la clasa D.nei Olga Tudorache sau Dem Radulescu era o garantie de profesionalitate si nimeni nu il mai testa inainte de a face un rol.
Numarul exagerat de absolventii someri(4000) pe care Ministerul Culturii il declara, este dovada ca s-au pierdut reperele pe care I.A.T.C le avea odata.Nu avem nevoie de actori amatori pe viata,avem nevoie de artisti care nu trebuie sa fie in continua cautare de un rol pe scena unui teatru independent.
Stimata doamna Violeta, iertati-ma ca intervin dar nu puteti compara ce se intampla in vremea in care doamna Olga Tudorache sau domnul Dem Radulescu erau profesori de an la I.A.T.C. cu ceea ce se intampla acum. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca numarul de studenti/absolventi ai IATC-ului era mult mai mic la acea vreme si era mult mai usor sa devii cunoscut sau sa te faci remarcat si existau locuri in teatrele de stat. Numai la facultatea de stat din Bucuresti ies anual minim 60 de actori. Cautati cate sectii de actorie exista in Romania si faceti un calcul. De aceea sunt atatia someri. Daca s-ar distribui direct rolurile la toate spectacolele, restul “somerilor” nu ar avea sansa de a se face remarcati in niciun fel sau de a li se da macar o sansa a fi vazuti si poate contactati macar pt un viitor proiect. Va permiteti sa faceti astfel de afirmatii, dar nu pareti a fi din bransa sau daca sunteti (lucru si mai grav),nu sunteti la curent cu situatia actuala. Nu am nicio legatura cu teatrul care a anuntat acest concurs si nu de aceea scriu aceste randuri. In momentul de fata somerii cauta o solutie tocmai pentru a exista transparenta in distribuirea rolurilor si accesul liber la castinguri al oricarui actor dornic sa lucreze in domeniul sau (lucru care nu se intampla in special in teatrele de stat. Ba mai mult, de multe ori ni se interzice direct sa participam in cadrul unei auditii). E normal sa se dea casting si nu dupa ochii frumosi. Nu se poate sta acasa asteptand dupa un telefon pentru o eventuala distribuire ca asa pentru cei mai multi dintre noi ar insemna imposibilitatea de a mai practica aceasta meserie si credeti-ma ca la cati suntem, nimeni nu ar plange dupa noi.
Cu bunavointa,
1 somer din 4000
Doamna Violeta este foarte amuzantă 🙂
Probabil ca de emploi, potrivire de rol, voce, inaltime, potrivire intre actori etc – o gramada de lucruri extrem de importante pe care le poti descoperi in echipa la un casting (regizor, scenograf, coregraf, actori) nu a auzit… este suficient sa absolvi o facultate si gata! esti facut pe viata… poti sa joci roluri de tinere pana la 80 de ani :)))
Restul lucrurilor care tin de contextul actual al profesiei le-a punctat foarte bine domnisoara (sau doamna) Ana.
Raducule si D.ra Ana daca cititi mai atent ceea ce eu am scris in aceasta revista teatrala online de mai mult de 1 an puteti intelege ca eu nu ma amuz si nici nu sunt afona in materie de teatru.Ceea ce imi doresc ca public de la teatrul romanesc pe care il cunosc atat de bine de la varsta de 15 ani, de cand parintii ma duceau la teatru in fiecare luna(daca gaseau bilete binenteles)este conservarea valorii artistice si al respectului pentru toti artistii, indiferent de varsta lor.Fara indoiala este nevoie de o reforma radicala in lumea culturala romaneasca si pe care daca sunteti atat de binevoitori si capabili, inantati sa o faceti fara polemica pe acest site cultural.Rufele murdare se spala acasa si nu la teatru!Deci curaj propuneti o reforma in acest sens la Ministerul Culturii.