Ada Milea şi modelul artistului autentic

Este actriţă şi muzician. Iar într-o lume a vedetelor cu orice preţ, răsărite de nu ştii unde şi înflorite peste noapte, Ada Milea este modelul artistului anti-vedetă. Simplă până la modestie, dar autentică, foarte sinceră cu sine şi concentrată pe munca ei.

Atât de sinceră cu ea şi cu publicul ei, încât a avut puterea să renunţe la o posibilă carieră în trupa prestigiosului Cirque du Soleil  pentru că risca să-si transforme arta în industrie. A anulat toate datele preconcepute despre artiştii celebrii şi a impus o imagine atipică scenei noastre, atât prin prezenţă, dar şi prin forma de spectacol. Pentru că Ada Milea pare că a găsit o formulă magică pentru spectacole de muzică… sau de teatru. Depinde doar din ce unghi vrei să priveşti arta. Ingredientele din Apolodor, Nasul şi Quijote sunt poveşti şi personaje expuse cu umor şi ironie. Dar, mai presus de toate, multă comedie, ca într-o reţetă teatrală. Riscantă, am adăuga noi. Nu este uşor să transformi cântecele în mici piese de teatru. Reuşita vine din faptul că şi muzica poate fi dramatizată aşa cum teatrul se poate hrăni din sunete, singura condiţie este ca ele să-şi găsească un contur clar ca puterea unui gest şi o stare pe măsură. Acest lucru Ada Milea îl ştie instinciv, stilul ei pare născut dintr-o necesitate de a fi pe care o au artiştii autentici. Cu aceste gânduri pleci de la spectacolele Adei Milea.

Intuiam felul ei ludic fără de care nu s-ar fi născut spectacolele extrem de libere, nişte module în continuă creaţie şi re-creare, dar urmărind-o lucrând cu actorii nu poţi să rămâi în afara jocului. Cel mai liber joc din lume, bazat exclusiv pe improvizaţie şi pe faptul că fiecare om se naşte cu un simţ al muzicii. Aşa cum simţim gusturile sau mirosul. Starea exprimă mai mult decât perfecţiunea tonurilor. Poate şi din acest motiv îi place aşa de mult scriitura şi lumea lui Gellu Naum. Pentru toate adaptările sale muzicale inspirate de opera lui (Apolodor şi Insula, cu variante în română, engleză şi chiar germană pentru cea de-a doua) Ada Milea a modificat fundamental textul, dar niciodată nu a pierdut starea atât de profundă Gellu Naum. Mergeţi la spectacolele Adei Milea şi vă veţi contamina de bucuria destăinuirii prin muzică, vă veţi amuza de nuanţele ironice ale socialului, veţi înţelege importanţa unui surâs nostalgic.

Print

Un Comentariu

  1. spectator 05/10/2010

Adaugă un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi făcută în niciun fel publică fără acordul sau cererea dumneavoastră explicită.